10 ციფრული უნარი თანამშრომლების კვალიფიკაციის ასამაღლებლად

დღესდღეობით, ციფრული უნარ-ჩვევები საჭიროა ნებისმიერ სამსახურში. ჯერ კიდევ 2019 წელს, ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და გაერთიანებულ სამეფოში სამუშაო აღწერილობების 82% მოითხოვდა მინიმუმ ერთ ციფრულ უნარს.  

თანამედროვე სამუშაო სივრცეში, ციფრული უნარ-ჩვევები აუცილებელია სამუშაოს ეფექტურად შესასრულებლად. მიუხედავად იმისა, რომ ახალგაზრდა თაობებს შესაძლოა უპირატესობა ჰქონდეთ, მაგალითად, ვიდეოკონფერენციის ახალ პლატფორმაზე უკეთ შეძლონ ადაპტაცია, ასევე გვხვდება მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევები, როდესაც საქმე ეხება ახალ ტექნოლოგიებს: ხელოვნური ინტელექტი (AI) და კიბერუსაფრთხოება. 

ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და დიდ ბრიტანეთში მუშახელის 52%-ს აქვს ციფრული უნარების ნაკლებობა. 

ნებისმიერი თაობის ადამიანს უნდა ჰქონდეს შესაძლებლობა ისარგებლოს ციფრული კვალიფიკაციის ამაღლებით. სწავლისა და განვითარების გუნდებზეა დამოკიდებული შექმნან სასწავლო შესაძლებლობები თანამშრომლებისთვის, რათა მათ შეძლონ ციფრული უნარების გაუმჯობესება მათი საქმიანობისთვის – და ეს ყველაფერი იწყება ორგანიზაციის მიზნების გააზრებით. 

ამ სტატიაში ვისაუბრებთ ყველაზე მოთხოვნად ციფრულ უნარ-ჩვევებზე. 

რა არის ციფრული უნარ-ჩვევების ჩამორჩენა? 

ციფრული განათლების მოთხოვნასა და მუშაკთა შესაძლებლობებს შორის მზარდ განსხვავებას ციფრული უნარ-ჩვევების ჩამორჩენა ეწოდება. 

დამსაქმებლების მიერ მოთხოვნილ უნარსა და მუშაკთა უმეტესობის უნარებს შორის სხვაობა დიდია და კიდევ უფრო იზრდება. ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და დიდ ბრიტანეთში მუშახელის 52%-ს აქვს ციფრული უნარების ნაკლებობა. 

ეს არ ნიშნავს ისეთი უნარების არქონას, როგორიცაა პროგრამირება და კვანტური კომპიუტინგი. არამედ საუბარია ისეთ უნარებზე, როგორიცაა ზოგადად კომპიუტერის გამოყენება და ეფექტურად ბეჭდვა. დასავლეთში ყოველი მეხუთე ზრდასრული რესპონდენტი არ იყო დარწმუნებული როგორ გამოეყენებინა ინტერნეტი. ეს განსაკუთრებით შემაშფოთებელია, თუ გავითვალისწინებთ, რომ კიბერშეტევების რაოდენობა 2020 წლიდან 81%-ით გაიზარდა. 

მაშ, რა იწვევს ციფრული განათლების ამ დანაკლისს? არ შეიძლება უარვყოთ პანდემიის შედეგები, რამაც მრავალი ადამიანს ციფრული უნარების საბაზისო კურსი იძულებით გაატარა. 

დისტანციური მუშაობა ნორმად იქცა და მუშაკებს მოუწიათ ესწავლათ ინსტრუმენტები, როგორიცაა Zoom, ფაქტობრივად ერთ ღამეში. ყველას, ვისაც ეს ინსტრუმენტები კარგად ესმოდა, ავტომატური უპირატესობა ჰქონდა. მაგრამ მათ, ვინც ახალი იყო ციფრულ ტექნოლოგიებში, სწავლის ციცაბო მრუდი დახვდა ძალიან მცირე მხარდაჭერით. 

კიდევ ერთი ფაქტორი, რომელიც უნარ-ჩვევების მზარდ სხვაობას იწვევს, ეხება ახალგაზრდა თაობების განათლების სისტემას. Intel-ის ბოლოდროინდელმა ანგარიშმა დაადგინა, რომ Gen Z სტუდენტები უნივერსიტეტს ამთავრებენ გასაოცრად დაბალი ცოდნით ისეთი ტექნოლოგიისა, როგორიცაა AI და კიბერუსაფრთხოება. ეს ნიშნავს, რომ კომპანიებს არ შეუძლიათ ივარაუდონ თავიანთი მუშაკების ციფრული უნარების ზოგად ცოდნაზე მხოლოდ ასაკის მიხედვით. 

cyberclass.ge არის კორპორატიული სწავლების ონლაინ პლატფორმა

გაიგე მეტი

მაშ, რისი გაკეთება შეგიძლია შენ ორგანიზაციაში ციფრული უნარების სხვაობის აღმოსაფხვრელად? აქ არის ოთხი რეკომენდაცია: 

  1. გამოავლინეთ უნარების სხვაობა თქვენ მუშახელში ტრენინგის საჭიროებების ანალიზის ჩატარებით. 
  1. წაახალისე თვითგანვითარება. მიეცი თანამშრომლებს წვდომა სასწავლო მასალებზე, რათა აიმაღლონ უნარ-ჩვევები მათი საქმიანობის მიმდინარეობისას. 
  1. შექმენი მენტორობის შესაძლებლობები კოლეგების გრძელვადიანი მხარდაჭერის უზრუნველსაყოფად. 
  1. მოიძიე გზები ცოდნის შიდა გაზიარების წახალისებისთვის, როგორიცაა სადისკუსიო ფორუმები, უნარების გაზიარების სესიები ან ნეთვორქინგ ღონისძიებები. 

5 აუცილებელი ციფრული უნარი თანამშრომლებისთვის 

ტექნოლოგიებზე სულ უფრო მეტად დამოკიდებულ სამყაროში, ნამდვილად ღირს ხელი შევუწყოთ თანამშრომლებს, შეისწავლონ ციფრული ხელსაწყოები, გაგზავნონ ელფოსტა და შეძლონ ინტერნეტში უსაფრთხოდ ნავიგაცია. 

არსებობს უნარების აუცილებელი დონე, რომელიც ყველა მუშაკს, ინდუსტრიის ან სამუშაოს დონის მიუხედავად, უნდა ჰქონდეს. ეს არა მხოლოდ აძლიერებს თქვენი კომპანიის კონკურენტუნარიანობას, არამედ ინარჩუნებს თქვენს ციფრულ ინფრასტრუქტურას უსაფრთხოდ. 

აქ მოცემულია ხუთი აუცილებელი ციფრული უნარი, რომელიც თქვენს მუშახელს სჭირდება: 

  1. კომპიუტერული ცოდნა. ფაილების სწორად შენახვა, ტექსტის ეფექტურად აკრეფა და თქვენი ორგანიზაციის ყველაზე ხშირად გამოყენებულ ისეთ ციფრულ არხებზე წვდომა, როგორიცაა Teams, Slack და ელ. ფოსტა. 
  1. სოციალური მედიის საფუძვლები. დაეხმარეთ თქვენს მუშაკებს გაიგონ განსხვავებები ისეთ პლატფორმებს შორის, როგორიცაა LinkedIn, Twitter, Instagram და Facebook 
  1. მონაცემთა შეყვანა. Excel-ის ცხრილები შეიძლება იყოს დაუძლეველი მრავალი მუშაკისთვის, მაგრამ ცხრილებში ნავიგაცია აუცილებელი უნარია სამსახურთა უმეტესობისთვის. 
  1. ვებ უსაფრთხოება. დარწმუნდი, რომ შენ თანამშრომლებს ესმით ისეთი ძირითადი საკითხები, როგორებიცაა ფიშინგი, მავნე პროგრამები/ვირუსები, VPN, უსაფრთხო ბრაუზინგი. 
  1. ელ.ფოსტა და ჩატი. ბევრ თანამშრომელს, სავარაუდოდ, ესმის ელ.ფოსტის ან ჩატის ნავიგაციის ფუნქციონალის ძირითადი ნაწილი, მაგრამ თქვენ უნდა შესთავაზოთ კვალიფიკაციის ამაღლების კურსი მრავალი რბილი უნარისთვის, როგორიცაა ელ.ფოსტის სათანადო ხელმოწერის დაწერა, ჩატის ეტიკეტი და საუკეთესო პრაქტიკა, როდესაც საქმე ეხება სპამს.

გსურთ გაიგო, როგორ შეუძლია Cyberclass-ს შენი დახმარება?

მოითხოვე კონსულტაცია

5 მოწინავე ციფრული უნარი სამსახურისთვის 

არსებობს უამრავი შესაძლებლობა კვალიფიკაციის ასამაღლებლად. 

2025 წელს, დედამიწაზე დაახლოებით 85 მილიონი სამუშაო ადგილი გაქრება ავტომატიზაციის გამო. მეორეს მხრივ, არსებობს პროგნოზი რომ შეიქმნება 97 მილიონი ახალი სამუშაო ადგილი, მაგრამ მუშაკებს დასჭირდებათ მხარდაჭერა, რათა ისწავლონ ამ სამუშაოების სათანადოდ შესრულება. 

სწავლისა და განვითარების გუნდები, რომლებიც დროს უთმობენ თავიანთი მუშახელის კვალიფიკაციის ამაღლებას, ხელსაყრელ მდგომარეობაში იქნებიან. რადგან ტექნოლოგია გარდაუვლად ვითარდება. მათ ორგანიზაციის თანამშრომლები კი შეძლებენ ტემპის შენარჩუნებას. 

ეს ხუთი უფრო მოწინავე ციფრული უნარი ფოკუსირებულია ავტომატიზაციებზე, როგორიცაა AI, ასევე მონაცემთა მეცნიერებებზე: 

1. პროექტის მართვა 

დაეხმარეთ თანამშრომლებს შეიძინონ პროექტების მართვის ციფრული ხელსაწყოების, Trello-ს, Asana-ს და სხვა მსგავსი პლატფორმების ცოდნა. ამ გზით შეძლებ ბიზნეს მიზნების მიღწევას მინიმალური დაყოვნებით. 

2. ხელოვნური ინტელექტი 

ციფრულ სამყაროში ხელოვნური ინტელექტი ითვლება მუშაკთა პროდუქტიულობის გაზრდის გამოსავლად. მუშაკებმა უნდა იცოდნენ, თუ როგორ უნდა დააპროგრამონ AI ინსტრუმენტები. 

3. ციფრული მარკეტინგის საფუძვლები 

ეს მოიცავს ციფრული კონტენტის მართვის სფეროებს: სოციალური მედიისა და ელ.ფოსტის მარკეტინგს. ის ასევე მოიცავს ციფრული მარკეტინგის ისეთ უნარებს, როგორიცაა ავტომატიზაცია და საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია. 

4. მონაცემთა ვიზუალიზაცია 

მონაცემების თვალისმომჭრელ ვიზუალად გარდაქმნა, აუდიტორიის/მკითხველის ყურადღების მისაპყრობად, უახლოეს მომავალში აუცილებელი უნარი გახდება. 

5. UX დიზაინი 

უზრუნველყავი, რომ ნებისმიერი ციფრული პროდუქტი, რომელსაც შენი თანამშრომელი ქმნის, წარმატებას მიაღწევს მომხმარებლის გამოცდილების საუკეთესო პრაქტიკისა და პროტოტიპების ტესტირების სხვადასხვა პროგრამების გამოყენებით. 

გამოიყენე ციფრული კვალიფიკაციის ამაღლება კორპორატიული კულტურის მომავალი გამოწვევებისადმი მდგრადობის უზრუნველსაყოფად 

ციფრული კვალიფიკაციის ამაღლებას უზარმაზარი სარგებელი მოაქვს არა მხოლოდ თანამშრომლებისთვის, არამედ ორგანიზაციებისთვისაც, რათა გაზარდონ თანამშრომლების კმაყოფილება და შეინარჩუნონ განსაკუთრებული ტალანტის მქონე თანამშრომლები. 

უწყვეტი სწავლის კულტურას შეუძლია წაახალისოს მუშაკები გამოაცხადონ თავიანთი სასწავლო საჭიროებები, ერთობლივად იმუშაონ სასწავლო მასალების შემუშავებაზე და გააზიარონ თავიანთი ცოდნა, რათა აიმაღლონ კვალიფიკაცია სამუშაოს მიმდინარეობისას. 

Cyberclass-ზე შეგიძლია შენი ორგანიზაციის უკვე არსებული კურსებიც განათავსო

მოითხოვე დემო

ადაპტირებულია 360learning.com მასალებიდან.